Kolejną rzeczą, która wyróżnia nas z tłumu call center jest podejście do rozmowy z klientem oraz związane z nim skrypty. Pracując w naszej branży na pewno wiesz, że większość firm kładzie spory nacisk, aby rozmowa była prowadzona zgodnie ze skryptem. Natomiast jeżeli nie pracowałeś wcześniej w firmie call center, taki model rozmowy może wydać Ci się obcy. Zdarzało mi się, że osoby przychodzące na rozmowę rekrutacyjną nie wiedziały o co chodzi, więc już Ci wszystko wyjaśniam.  👀 👇

Skrypt, to zapisany model rozmowy z klientem. Jest to ułatwienie dla nowych pracowników. Pewien sposób wdrożenia się do nowej pracy. Często bywa tak, że coś co miało być na chwilę staje się codziennością. Nasza praca zaczyna wyglądać jakbyśmy byli robotami czytającymi każde słowo z kartki od A do Z. Przyznasz, że prędzej czy później zaczyna męczyć taka praca.

Disney Talking GIF - Find & Share on GIPHY

Praca ze skryptem oczywiście jest istotna i pomocna. !Natomiast!

👉Skrypt nie jest naszym narzędziem pracy, a jedynie pomocną ręką podczas rozmowy z klientem.👈

Gdyby nie on, założę się, że ciężko byłoby wielu osobą przełamać „pierwsze lody”. Zapamiętać specyfikację sprzętu, jak zbijać obiekcje klientów. Zawiera również wskazówki, które pomogą nam w negocjacjach. 👍

Czym są obiekcje? Otóż są to zastrzeżenia bądź wątpliwości pojawiające się w rozmowie. Rzecz jasna, to że ktoś ma obiekcje to naturalna sprawa, występują zawsze. W momencie pojawienia się obiekcji naszego rozmówcy mamy świadomość, że pojawia się również zainteresowanie naszą rozmową. Wiąże się to z kolejnymi przemyśleniami odnośnie produktu, co dalej skutkuje sprzedażą. Wiadomo, o to nam chodzi.👏

Happy George Costanza GIF - Find & Share on GIPHYPowróćmy do skryptu. Jest to dobro konieczne dla obu stron, ale nie na dłuższą metę. W wielu call centrach nie pozwalają z niego zrezygnować. Traktują go jako coś niezbędnego podczas całej Twojej pracy i każą powtarzać jak mantrę. Nie możesz nawet przekręcać słów, powiedzieć zdań, których nie ma uwzględniono w skrypcie. Z naszego punktu widzenia to nie jest dobre, ani dla Ciebie, ani dla klienta. Ty męczysz się monotonią rozmów, a klient słyszy, że czytasz gotową śpiewkę bądź recytujesz wyuczoną regułkę, więc nawet mu się nie chce tego słuchać.

Boring Bored To Death GIF - Find & Share on GIPHY

W naszej firmie ważne jest, abyś to Ty przede wszystkim czuł się dobrze! Stawiamy więc m.in. na rozwój i nie chcemy, abyś przestał używać mózgu. 🧠 Dukanie tekstu podczas „rozmowy” z klientem niczego Cię nie nauczy. My nie chcemy, abyś stał się robotem. Zwłaszcza, że to taka idealna sytuacja aby poćwiczyć wiele umiejętności i stać się naprawdę dobrym sprzedawcą.🏆 Wiele osób uważa, że to mało rozwojowa praca i tylko dla osób bez aspiracji. Jednak nie u nas! My nauczymy Cię prawdziwego handlu, stwarzając Ci do tego warunki oraz dając odpowiednie narzędzia, wskazówki abyś mógł doskonalić siebie. efektywnej sprzedaży musi pojawić się bodziec, który sprawi, że rozmowa będzie kontynuowana. Składa się na to wiele czynników, a m.in. to relacja jaką nawiązuje się z klientem, a czytanie skryptu od dechy do dechy bardzo to utrudnia. Nawet mówi się, że klient kupuje najpierw Ciebie, a dopiero Twój produkt. My to wiemy i chcemy abyś był sobą i rozmawiał tak jak Ci wygodnie. Daje to możliwość jak i Twojego kształcenia tak i swobody oraz naturalności w rozmowie. Oczywiście u nas też znajdują się elementy, które trzeba przeczytać, takie jak zgody bez których nie może dojść do realizacji jak i krótkiego podsumowania, ale klient wie, że je czytasz.

Sam proces sprzedaży, nie jest trudny. Trzeba zaznaczyć, że w życiu każdego człowieka sprzedaż jest nieodłącznym elementem codzienności. Ciągle używamy technik sprzedaży, nawet gdy nie zdajemy sobie z tego sprawy. Psychologia tych rozmów jest jedna, tylko sytuacje różne. Przykładowo, gdy chcesz wynegocjować podwyżkę u szefa, wtedy musisz wiedzieć jak rozmawiać oraz jakich argumentów użyć. Może chcesz przekonać męża, aby kupił zmywarkę, a może żonę aby nie była zła kiedy kolejny raz z rzędu chcesz obejrzeć mecz z kolegami w barze, zostawiając ją z dzieckiem w domu. Sytuacji w których używamy negocjacji, „sprzedajemy” swoją rację jest mnóstwo. Troszkę już o tym opowiadałam (mam nadzieję, że czytałeś). W naszej firmie chcemy, abyś:

 Podnosił swoje umiejętności, by przydało Ci się to nie tylko w pracy, ale również w życiu.

Nie dajemy kar finansowych jak w innych CC za skrypt, czy za swobodne wypowiedzi.

Stawiamy na to abyś rozwijał swoją kreatywność i stawał się lepszą wersją siebie.

Dzięki temu masz możliwość nauczenia się czegoś nowego a to przełoży się na Twoje wynagrodzenie i zadowolenie z siebie, a idąc dalej, na jakość Twojego życia.